مقدمه
با سلام
شاید برای شما هم پیش آمده که بخواهید برای افراد زیادی دعوتنامه و یا یک برگه حاوی اطلاعات متفاوت(مانند احکام کارگزینی، گواهی آموزشی و ….) چاپ کنید. به عنوان یک مثال ساده، دعوتنامه را در نظر بگیرید که متن برای همه افراد یکسان است و فقط “مخاطب” تفاوت دارد.
ابتدایی ترین راه این است که در یک فایل ورد بصورت دستی مخاطبین را تایپ و پرینت بگیریم، فرض کنیم دعوتنامه مربوط به 300نفر باشد و با این روش باید 300 بار اسامی مختلف را تایپ و چاپ بگیریم که این کار جدای از زمان بر بودن، بسیار کسل کننده خواهد بود.
یک مثال دشوارتر، فرض کنید برای 50نفر از کارکنان قرار است احکام کارگزینی و پرسنلی بصورت دستی تهیه کنید. اگر بخواهید بصورت ابتدایی اینکار را انجام دهید باید 50 صفحه و در هر صفحه دهها داده مختلف وارد کنید و پرینت بگیرید که در اینصورت علاوه بر احتمال بالای اشتباه، بسیار خسته کننده هم خواهد بود.
ما در این مطلب قصد داریم راهی را آموزش دهیم که در عین سادگی، منجر به افزایش دقت در کار نیز خواهد شد. در این روش شما باید اطلاعات موردنظر خود را در اکسل وارد نموده و آن را با فرم موردنظر در فایل ورد پیوند بزنید.
مثال
فرض کنید قرار است برای 10 نفر از کارکنان شرکت که هر کدام از آنها در یک دوره آموزشی با اطلاعات متفاوت شرکت کرده اند، گواهی آموزشی صادر کنید.
ما به عنوان نمونه فرم زیر را در نظر گرفته ایم که به جای نقطه چین های قرمز می بایست اطلاعات مربوطه قرار داده شود.
شماره گواهی : ……….
تاریخ گواهی : ……….
بدینوسیله گواهی می شود آقای / خانم …………. فرزند ………….. با کد ملی ………………………… و کد پرسنلی ……………… ؛ دوره …………………………… را به مدت ………. ساعت از تاریخ …../……/……. تا تاریخ …../…../….. و با نمره …………………… با موفقیت به پایان رسانده است.
گام سوم
حالا دو فایل در اختیار داریم. یکی فایل ورد که اطلاعات موجود در آن برای تمامی افراد یکسان است و دیگری فایل اکسلی که اطلاعات آموزشی مربوط به کارکنان در آن جمع آوری شده است.
حال فایل ورد را باز نموده و به سربرگ Mailings رفته و گزینه Select Recipients را انتخاب و از طریق گزینه Use Exsiting List فایل اکسل حاوی اطلاعات آموزشی کارکنان(تهیه شده در گام دوم) و Sheet مربوطه را انتخاب می کنیم.
حال از طریق گزینه Insert Merge Field در هر یک از نقطه چین ها، ستون حاوی اطلاعات مربوطه را قرار داده و با شکل زیر مواجه می شویم که عبارات قرمز رنگ در واقع نام سرستون های انتخاب شده هستند و برای هر نفر متغییر خواهد بود.
خب کار تمام شد و کافیست بر روی گزینه Finish & Merge کلیک و نتیجه کار را مشاهده کنید. می توانید همه برگه ها را یکجا پرینت بگیرید و یا برگه جاری را پرینت گرفته و یا شماره برگه ها را تعیین و پرینت بکیرید.
دوستان عزیز دقت کنید که این دو فایل ورد و اکسل بصورت پویا با یکدیگر مرتبط بوده و هز تغییری که در فایل اکسل ایجاد کنید در فایل ورد قابل مشاهده خواهد بود.
موفق و پیروز باشید.
سوالات خود را در مورد این مطلب به آدرس ایمیل info@naryanian.ir ارسال و یا از طریق فرم نظرات اعلام فرمائید.
چاپ اطلاعات اکسل در فرم ورد – ناریانیان | ناریان مجازی
سلام
اطلاعات من اعداد هستند…وقتی از داخل ورد این اعداد رو فراخوان می کنم، برعکس خونده میشه یعنی 5.15 بصورت 15.5 میاد…این مشکل رو چجور باید حل کرد؟
سلام
اگر فقط اعداد اعشاری این مشکل رو دارند شاید از کاراکتر اسلش یا کاراکتر دیگری برای اعشار استفاده شده باشد.
و در غیر اینصورت تنظیمات ورد و یا regional and language ویندوز رو اصلاح بفرمائید.
سلام من این کار را انجام دادم، فقط ستون هایی که میخوام بخونه عدد هست، میخوام اعداد سه رقم سه رقم جدا بشه تو ورد، کسی میدونه چجوری باید این کار رو بکنم؟
سلام و سپاس
برای اینکار ابتدا در فایل ورد کلید ترکیبی Alt+F9 رو بزنید(ستون های مرج شده بصورت کد نمایش داده میشه) بعد در انتهای نام ستون بک اسلش بگذارید و فرمت مورد نظرتون رو اضافه کنید که برای جدا کردن سه رقم به صورت زیر خواهد بود
\#,##0
بدلیل نگارش فارسی برخی علائم جابجا نشان داده میشه و مطلب با زبان لاتین رو در لینک زیر ببینید(البته فرمت رو باید تغییر بدید) و باز هم اگر نتوانستید بفرمائید
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/how-do-i-maintain-excel-formatting-ie-2-decimal/adb01b48-2e43-4758-a8b4-548fd2826006
بسیار عالی بود مختصر و واضح توضیح داده شد
ممنون از لطف شما
سلامت و موفق باشید
با سلام خسته مباشید بسیار جالب وعالی ممنون از شما اگر بخواهیم اعداد سه رقم سه رقم در ورد که توسط اکسل انتقال یافته جدا شود چه با کرد
سلام و سپاس
برای اینکار ابتدا در فایل ورد کلید ترکیبی Alt+F9 رو بزنید(ستون های مرج شده بصورت کد نمایش داده میشه) بعد در انتهای نام ستون بک اسلش بگذارید و فرمت مورد نظرتون رو اضافه کنید که برای جدا کردن سه رقم به صورت زیر خواهد بود
\#,##0
بدلیل نگارش فارسی برخی علائم جابجا نشان داده میشه و مطلب با زبان لاتین رو در لینک زیر ببینید(البته فرمت رو باید تغییر بدید) و باز هم اگر نتوانستید بفرمائید
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/how-do-i-maintain-excel-formatting-ie-2-decimal/adb01b48-2e43-4758-a8b4-548fd2826006
عدد رو هایت لایت می کنیم. کلیک راست Edit Field را انتخاب می کنیم. پایین پنجره باز شده Field Codes را می زنیم. در بالای صفحه کنار موارد نوشته شده این عبارت را تایپ می کنیم.
#,#\
مطلب مفیدی بود استفاده کردم. با تشکر فراوان
فقط عالی
ممنون از نظر لطف شما
موفق و سلامت باشید
بسیار ممنون از بابت اطلاعات خوب و مفید که در اختیار ما گذاشتید . خدا خیرتون بده
این موضوع برای چاپ اطلاعات هر نفر در یک صفحه انجام میشه ینی اگه ۲۰۰نفر بودند ۲۰۰ صفحه . حالا اگر بخواهیم در هر صفحه اطلاعات ۴نفر قرار بگیره چکار باید کرد؟
با سلام
امتحان نکردم و میتونید امتحان کنید، چهار فرم یا متن مورد نظر رو در یک صفحه ورد قرار بدید و تست کنید، اگر هر چهار فرم یکسان شد و جواب نداد میتونید اطلاعات هر ۴مورد رو در یک سطر از اکسل قرار بدید و لینک کنید به ۴ فرم موجود در یک صفحه از ورد.
و راه حل ساده تر اینکه هنگام پرینت گرفتن از فایل ورد در قسمت انتهایی گزینه ۴ صفحه در هر شیت رو انتخاب کنید.
موفق و پیروز باشید
سلام من یک فایل اکسل دارم و میخوام به صورت گزینه ای و مربع های تو پر در فایل ورد نمایش داده بشه به شکلی که منفایل اکسل طراحی کردم و اطلاعات پر کردم حالا می خوام بدون اینکه تایپ کردم در ورد اطلاعات یا گزینه هارو تو پر کنم به صورت اتوماتیک این کار انجام بشه یعنی پیوند اکسل به ورد به صورت پر کردن تشکر میکنم اگر راهنماییم کنید
با سلام
متاسفانه دقیقا منظور و نیاز شما رو متوجه نشدم، اما اگر منظور شما استفاده از چک باکس هست، تنها راهی که برای ارتباط بین ورد و اکسل به نظر من میرسه همین مطلب هست که عرض کردم.
اگر به عنوان مثال هر آیتم شما دو گزینه ای هست، می تونید دو ستون برای هر ردیف اکسل ایجاد و گزینه مورد نظر رو با چک باکس انتخاب کنید و در ورد هم لینک بدید به این دوگزینه
سلام ضمن تشکر . می خواستم برای فایل وردی که به شکل فوق تهیه شده. عکس افراد هم بطور اتومات بیاد .چکار کنم؟
با سلام
این موضوع رو تست نکردم و إنشاءالله در اولین فرصت امتحان میکنم و خدمت شما عرض خواهم کرد.
موفق و پیروز باشید
سلام . اگر مبدا اصلی فایل به جای فایل ورد ، فایل پی دی اف یا عکس باشه ، چطور میشه این کار رو انجام داد ؟
سلام دوست عزیز
دقیقاً متوجه منظور شما نشدم و این مطلب صرفاً در رابطه بین اکسل و ورد بیان شده و اگر منظور شما این هست که دادهای شما PDF یا عکس هست، باید اونها رو به اکسل تبدیل کنید و اگر منظور شما این هست که خروجی رو بر روی عکس و یا PDF میخواهید چاپ بگیرید باید فایل ورد متناسب با خروجی را طراحی و سپس اقدام به چاپ کنید.
موفق و پیروز باشید
سلام منظورم اینه که ، من یک فایل پی دی اف دارم که فرم خامه ، میخوام اطلاعت جدولیمو که توی اکسل نوشتم ، توی اون فایل پی دی اف پیاده کنم و مثلا ۱۰۰ تا پرینت پر شده از فرم پی دی اف بگیرم ، چه راه حلی وجود داره ؟
دوست عزیز در این صورت شما میبایست عین فایل پی دی اف رو در ورد پیاده سازی کنید و بعد طبق آموزش فوق عمل کنید، چرا که این ارتباط بین اکسل و ورد هست.
موفق و پیروز باشید
با تشکر از شما دوست عزیز
سلام
با تشکر از مطالب بسیار خوب و جالب شما
اگه بخواهیم بعد تبدیل فایل اکسل به ورد هر صفحه رو به اسم همون شخص و به صورت جداگانه ذخیره کنیم چه کاری رو باید انجام بدیم
تشکر
با سلام و تشکر
اگر منظور شما تهیه فایل های پی دی اف جداگانهست، باید هر صفحه رو جداگانه به پی دی اف تبدیل و بصورت دستی نامگذاری کنید و راه حل دیگه ای که بشود از طریق ماکرونویسی اینکار رو انجام داد، بنده پیدا نکردم و شاید از طریق اکسس راحت تر بتونید به نتیجه اینچنینی برسید.
سایت بسیار خوبی دارید.مطالبتون رو همیشه دنبال میکنم.امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشید
سلام
بسیار عالی ممنون از شما
بسیار عالی. ممنون از شما